VITARICUM KÜLDETÉS – NEKÜNK, ÉRTÜNK, MIATTUNK
Magyarország egyik legfontosabb természeti kincse a termőföld, hiszen területének 70%-a alkalmas mezőgazdasági hasznosításra. Országunk földrajzi elhelyezkedése – talaj- és éghajlati adottsága – kedvez a gyümölcs- és zöldségtermesztésnek, ennek köszönhetően mezőgazdaságunk régmúltra tekint vissza. A természetes hagyományokra épülő régiók értékei - a kedvező földrajzi adottságok mellett - a tapasztalatokon és a termékek ismeretén alapulnak. A tradicionális agrárkultúra eredményeként a gyümölcs- és zöldségtermesztés az ágazatra vonatkozóan széles körű fejlesztő hatással bír.
A kedvező természeti – kiváló minőségű termőföld, Európa-szerte egyedülálló vízkészlet, éghajlati – adottságok és a gazdaságföldrajzi adottságok - közeli nagy piacok - következtében a mezőgazdaság és az élelmiszeripar az ország meghatározó gazdasági ágazata. Az export mellett rendkívül jelentős a nemzeti piac igényeinek kielégítése.
Valamilyen módon mindannyian kapcsolatban állunk a mezőgazdasággal, ezért kulcsfontosságú, hogy hogyan gondolkozunk az ágazatról és milyen módon élünk a páratlan elhelyezkedésből fakadó előnyökkel. A magyar szakértelem, a magyar termőföld kincse, az értékes vízkészlet és a földrajzi elhelyezkedés egységében rejlő lehetőséget kell kiaknáznunk itt Európa „szívében”. Hazánk kereskedelmi szempontból a kelet-nyugati tengely kapuja, a kontinens „fókusza”.
A változást a Vitaricum védjegy generálja: egy kimagasló minőséget garantáló termelői bázisra épülő márka, mely a tudatos fogyasztói kör igényeit szolgálja ki. A magyar termékek mellett való döntés egyik következménye a fogyasztásnövekedés. Magyarországon az élelmiszer-gazdaság a nemzetgazdaság egészén belül lényegesen nagyobb súlyú, mint más hasonló gazdasági fejlettségű országokban.
Magyarország a kedvező agrárpotenciállal rendelkező államok közé tartozik, hiszen az Európai Unión belül a mezőgazdaságilag művelhető területek arányában - több mint 60.000 négyzetkilométer - a harmadik helyen áll. A mezőgazdaság a bruttó hazai termékből (GDP) való részesedése is jelentős. Magyarországon az elmúlt években több mint 15 ezer fővel növekedett az agrárgazdaságban foglalkoztatottak száma.
A Vitaricum elkötelezett híve annak, hogy a családok asztalára magyar termékek kerüljenek. A Vitaricum termékeinek megvásárlásával a magyar kistermelők, őstermelők és fogyasztók nemcsak garanciát kapnak a minőségre, az élelmiszerbiztonságra, de közvetlenül hozzájárulnak az ágazat fejlődéséhez, így az össznemzeti jövedelem gyarapodásához. A magyar termékek melletti tudatos fogyasztói döntés a nemzeti öntudat formálásának egyik alappillére. Magyarország sikerének forrása, hogy lehetőség szerint a magyar családok a magyar humánerő által megtermelt árut fogyasszák, így ebben a folyamatban mindenki biztosan nyer.
Ezen túlmenően a Vitaricum a termékek forgalmazásával támogatja az egészséges életmódot, hiszen minőségi áruval, igazán vitamindús, zamatos gyümölcs- és zöldségválasztékkal segíti a vásárlók egészségének megtartását, javítását.