Sonkahagyma
Sonkahagyma A sonkahagyma hosszúkás, hengeres formájú, barna vagy vöröses héjú hagymafajta. Gyakran összekeverik a salotta hagymával. A vöröshagymánál lágyabb ízű fajta, azonban közel sem olyan kifinomult, mint a salotta. 

Beltartalmi értékei:
A vöröshagymáéhoz hasonlóan tartalmaz: B1-, B2- és C-vitamint, kéntartalmú vegyületeket, flavonoidokat, nikotinsavat, vasat, jódot, káliumot, foszfort, kalciumot, szelént és cinket tartalmaz. Energiaszegény, hiszen 100 grammban csak 38 kalóra van. A vöröshagyma olyan kénvegyületeket is tartalmaz, melyek segítenek gyomorfekélyt okozó Helicobacter pylori nevű baktérium közömbösítésében, így a betegség kiváló természetes gyógymódja lehet. A hagyma héjában lévő természetes antihisztamin, a kvercetin, hatékonyan gátolja a gyulladásos bélbetegség esetében egyes ételek által okozott allergiaszerű reakciókat. Ha a hagymát vörös héjával együtt tesszük a levesbe, a kvercetin kioldódik a héjából. A magas koleszterinszint csökkentésére is kiváló táplálék. így a szív-és érrendszeri betegségek megelőzéséhez kiváló. Baktériumölő hatóanyagainak köszönhetően a köhögés kiváló ellenszere.

Néhány jó tanács:
Az egészséges vöröshagymát fényes héj, kemény és tömött fej jellemzi. A puhaság a rothadás jele. Hűvös, száraz helyen érdemes tárolni, a jól szellőző helyet kedveli, zacskó helyett tartsuk inkább hálóban. A nagyobb mennyiséget időnként érdemes átválogatni. A felkockázott vöröshagyma néhány napig alufóliában kibírja a hűtőben, és a mélyhűtést is tűri. Szeleteléskor a hagyma sejtjeiből kénvegyület szabadul fel, mely szemünk víztartalmával érintkezve kénsavvá alakul. Ha elkerülnénk könnycsatornáink ilyen tisztítását, felhasználás előtt mossuk meg a megpucolt hagymát, de segíthet az is, ha alaposan lehűtjük. Ha nyersen fogyasztottuk, és szeretnénk újra szalonképesek lenni, rágcsáljunk kávébabot vagy petrezselymet. A kezünkről citromlével vagy ecettel távolíthatjuk el a hagymaszagot.
2017 Vitaricum Kft. - Minden jog fenntartva